Powrót do realizacji

Nowa siedziba TIM S.A.

12 July 2019r.

TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika Elektrosystemy, nr 11/2018). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.PL. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. 71% obrotów spółki (tj. 534 z 753 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Nowa siedziba spółki została dosłownie "nafaszerowana" nowinkami technologicznymi. Zależało nam na tym, aby w nowej siedzibie firmy stworzyć miejsce idealne dla nowoczesnego biznesu we wszystkich jego odsłonach – od pracy biurowej i konferencji biznesowych, przez nieformalne spotkania z klientami, kończąc na imprezach firmowych i przestrzeni dedykowanej relaksowi. W tym celu musieliśmy zaprojektować inteligentną przestrzeń, dotrzymującą kroku tempu pracy w firmie.

Sale konferencyjne zostały wyposażone w przyłącza Crestron. Wszystkie sale wyposażono w sprzęt firmy SONY. Całość spina system TEOS tej samej marki. Dodatkowo w gabinecie prezesa oraz w salach konferencyjnych postawiono na system AirMedia AM 101 marki Crestron, pozwalający na bezprzewodową obsługę prezentacji. Dzięki automatycznemu połączeniu oraz konfiguracji z laptopem pozwala on zminimalizować do minimum czas na przygotowanie prezentacji. Dodatkowo w głównej sali konferencyjnej znalazły się dodatkowe monitory prezentacyjne oraz system sterowania z panelu. W projekcie przewidzieliśmy również możliwość połączenia głównych sal konferencyjnych w jedno duże pomieszczenie. Jest to możliwe dzięki systemowi przełączającemu DMPS oraz czujnikowi podziału sali, który reaguje na złożenie ściany działowej i automatycznie integruje system AV dla obu pomieszczeń. W przestrzeni dzielonej wykorzystano nagłośnienie dwustrefowe, pozwalające na pracę w systemie łączonym lub oddzielnym. Wszystkie sale konferencyjne zostały wyposażone w system rezerwacji sal konferencyjnych obsługiwany poprzez panele dotykowe zamontowane przy drzwiach.

Równie ważna jak pomieszczenia konferencyjne była dla Inwestora elastyczna przestrzeń networkingu, zmieniająca swój charakter wraz z aktualnymi potrzebami pracowników. Na co dzień przeznaczona do pracy, może szybko przeobrazić się w miejsce firmowych eventów. Jest to możliwe nie tylko dzięki modeularnej budowie biura, ale także dzięki nowoczesnemu systemowi audio video. Doskonałej jakości prezentacje zapewnia profesjonaly projektor laserowy SONY rzucający obraz na ekran wysuwany z sufitu oraz nagłośnienie marki APART.